مصاحبه آرشیو خبر ها
آدرین رابیو و یك اتهام اثبات نشده!

آدرین رابیو و یك اتهام اثبات نشده!

 

اینكه اوضاع یووه به همان خوبی‌ كه برخی از بازیكنان این تیم می‌گویند هست یا نه، پرسشی است كه تا به اینجا مثبت بودنش در زمین (تقریباً) اثبات شده است. هواداران یووه در دو هفته ابتدایی سری A تیمی یكدست‌‎ و همدل را دیده‌اند كه حتی در روزی كه خوب بازی نمی‌كند نیز شكست‌ناپذیر است. اما آیا كارشناسان و اهل فن نیز با این نگاه هم‌عقیده هستند؟

 

از برونو ماتزیا هافبك سابق یوونتوس در اواسط دهه 60 میلادی به عنوان یكی از كاشفان الساندرو دل‌پیه‌رو در اوایل دهه 90 نام می‌برند. وقتی قرار شد دقایقی با او هم‌كلام شویم به فكر این افتادیم كه چه سؤالاتی از او بپرسیم. یكی از مهم‌ترین محورهایی كه به ذهن رسید جویا شدن دیدگاه او در مورد لزوم به‌كارگیری بازیكنان ایتالیایی و جوان در تركیب بیانكونری بود. ماتزیا در این گفتگو با احتیاطی توأم با احترام از یوونتوس و آندره‌ا پیرلو صحبت می‌كرد و علی‌رغم تجربه زیادش، به خود اجازه نمی‌داد برای تیم و تصمیم‌گیرانش نسخه‌ای بپیچد؛ رفتاری كه نشان‌دهنده منش و اخلاق‌مداری ستاره‌های نسل قدیمِ فوتبال ایتالیا است. این پیشكسوت 79 ساله فوتبال ایتالیا به پرسش‌های ما در مورد رابیو، فرابوتا، رونالدو، دیدار هفته آینده یووه در مقابل ناپولی و البته الساندرو دل‌پیه این‌گونه پاسخ داد:

 

 

برخی‌ها معتقدند پس از اخراج آدرین رابیو در دیدار مقابل رم، بیانكونری ‌نه‌تنها ریتمی بهتر پیدا كرد بلكه موفق به كشاندن بازی به تساوی شد. با این نظر همسو هستید؟

 

البته كه می‌توان اینگونه نیز اخراج او را تحلیل كرد اما نباید فراموش كرد كه بالاخره یك بازیكن ممكن است در دیداری ضعیف باشد و یا مرتكب اشتباهاتی شود. معتقدم نباید بیش از حد او را سرزنش كرد. از طرف دیگر نمی‌توان با قاطعیت مدعی شد اخراج رابیو مانع از پیروزی یووه یا اصلی‌ترین عامل در گریختن این بیانكونری از شكست بود. به هر حال تعویض‌های خوب پیرلو و نبوغ رونالدو را نیز نمی‌توان در نتیجه نهایی بازی لحاظ نكرد.

 

از رونالدو اسم بردید؛ او در مصاحبه‌ای كه بعد از این دیدار با شبكه تلویزیونی Sky Sport انجام داد، از طراوت و شادابی تمرینات یووه گفت. شما هم به چنین تفاوتی نسبت به فصول گذشته پی برده‌اید؟

 

راستش من مصاحبه را ندیدم؛ به همین خاطر نمی‌توانم در مورد آن اظهارنظری صریح كنم یا موضعی بگیرم. اما طبیعتاً این نشان دهنده ارتباط خوب او و سایر بازیكنان با مربی جدید است. شخصاً بعید می‌دانم رونالدو در این خصوص غلو یا دروغی گفته باشد. من هم مثل خیلی‌های دیگر عملكرد خوبی از تیم در دو دیدار اخیر دیده‌ام؛ به هر حال توانایی برگشت به بازی و موفقیت در رهایی از شكست اثبات‌كننده حرف‌هایم است.

 

شاید خیلی‌ها ندانند یا به خاطر نیاورند اما شما از اولین نفراتی بودید كه الساندرو دل‌پیه‌رو را به عنوان یكی از پدیده‌های فوتبال ایتالیا معرفی كردید. آیا امروز هم در میان بازیكنان جوان و ایتالیاییِ یووه، ستاره‌ای آینده‌دار یا حداقل بازیكنی مستعد می‌بینید؟

 

معتقدم یووه باید در بازی دادن به بازیكنان ایتالیایی‌اش عادلانه‌تر رفتار كند. در مورد بازیكنان جوان نیز همین عقیده را دارم. اگر به این نكته مهم اهمیت ندهیم و شاهد حضور پرشمار بازیكنان خارجی در تیم باشیم، نمی‌توانیم نسلی قابل‌اتكا برای آتزوری بپرورانیم.

 

نظرتان در مورد فرابوتا چیست؟ او یكی از غافگیری‌های پیرلو در دو بازی اخیر بوده است.

 

راستش من این پسر را هنوز نمی‌شناسم اما می‌تواند چشم‌اندازی خوب برای آینده یووه باشد. البته صلاحیت قضاوت و بازی دادن به او در اختیار پیرلو است و من اجازه ورود به این حوزه را ندارم.

 

راستی حالا كه صحبت از الكس دوست‌داشتنی شد، كمی بیشتر از او برای ما بگویید.

 

راستش سالها از آن روزها می‌گذرد و به یاد آوردن آن خاطرات با توجه به سن و سال من كمی سخت شده است (خنده) اما به یاد دارم او یكی از بازیكنان جوانی بود كه با تیم اصلی تمرین می‌كرد؛ البته یكی از بهترین‌ جوان‌ها. اگر صادقانه بخواهم بگویم، اصلاً انتظار نداشتم كه او به عنوان یك فوتبالیست بتواند به سطحی كه بعدها به آن رسید، دست پیدا كند. جدیت و پشتكار الكس بود كه از او یك ستاره محبوب و فراموش‌نشدنی ساخت.

 

و به عنوان آخرین سؤال؛ بعد از تماشای عملكرد یووه در دو بازی گذشته؛ مهم‌ترین توقعی كه از پیرلو در دیدار مقابل ناپولی دارید، چیست؟

 

انتظار دارم استراتژی خط دفاع از 3 بازیكن به 4 تبدیل شود و شاهد دفاعی مربعی در یووه باشم. ناپولی حریفی به مراتب سخت‌تر و آماده‌تر از دو تیم قبلی است.

 

با تشكر از Mirko Di Natale

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: